Beleggers in het aandeel hebben al jaren enorm moeizame tijden. Ook met de dividenduitkeringen behoort aandeel tot de underperformers zowel in de automobielsector als op de Duitse beurs. De ontvangen dividenden zijn dus maar een doekje voor het bloeden voor beleggers.
De matrix hier boven toont Volkswagen 's historische rendementen uitgedrukt in de verschillende jaarlijkse instapmomenten tot de jaren in de linker as. Let wel, dit zijn de totaalrendementen, dus inclusief de eventuele herbelegde dividenden.
Het jaar 2009 was met een koersverlies van 69 procent het slechtste jaar sinds 2008. 2008 is tot nu toe met een winst van 60 procent het meest succesvolle jaar voor het aandeel (gemeten sinds 2007). Wie het aandeel in 2008 aankocht (koers destijds 248.39 euro) heeft nu een verlies van 14 procent.Morgen komt het Duitse Volkswagen haar resultaten over het afgelopen kwartaal. Over dit kalenderjaar komen de totale verdiensten van het bedrijf uit volgens de analisten uit op 297.76 miljard euro. De omzet zou volgens de analisten dit jaar zodoende het hoogste in haar bestaan zijn. Dit is licht meer dan de omzet over 2022 toen het concern 279.23 miljard euro verdiende.
Volkswagen fabriek Salzgitter Duitsland © Volkswagen |
De analisten rekenen voor 2023 op een nettowinst van 15.63 miljard euro. Over dit jaar wordt door het gros van de analisten, zoals gepolst door persbureau Thomson Reuters, een winst per aandeel van 39.91 euro verwacht. De koerswinstverhouding komt zodoende uit op 3.86.
De beurswaarde bedraagt op basis van het aantal uitstaande aandelen maal de beurskoers ruim 31.77 miljard euro.
Het aandeel staat om 15.24 0.49 procent hoger op 154.05 euro.
Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@analist.nl
Copyright analist.nl B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. Analist.nl doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.